Challenge Februari

Start push up challenge februari

Een van mijn voornemens/projecten voor 2019 is om elke maand een challenge te doen. Een challenge op het gebied van fitness. Waarom op het gebied van fitness?
Ik voer deze tijdens mijn Miracle Morning uit als deel van de SAVERS, ik zal daar binnenkort wat over vertellen, want ik merk dat ik dat nog niet heb gedaan.
In elk geval staat de E voor Excercise.

Januari stond in het teken van rug en armspieren in de vorm van een push-up challenge. Ik vond dat de armen wel wat meer zonder gebruiken.
Ik heb een leuke site gevonden: darebee.com, welke van allerlei gezondheid challenges heeft. Hiervan heb ik dus als challenge januari de push-up challenge gekozen. En de challenge februari, die lees je verderop

Waar let ik op

Er zijn een paar voorwaarden waaraan de challenge moet voldoen:

  • het moet een uitdaging zijn (maar niet onmogelijk lijken)
  • het moet geen herrie maken (ik wil mijn gezin niet met gestamp van jumping jacks wakker maken.
  • het moet binnen max 20 minuten uitvoerbaar zijn (anders past het niet in mijn routine
30 dagen push-up challenge

De push-up challenge dus….. ik heb hem afgemaakt, dus op dag 30 heb ik 50 push-ups gemaakt

Was het makkelijk? Nee, maar daar is het ook een challenge voor. Maak ik nu de perfecte push-ups? Ook nee, maar ik kan er zeker meer als toen ik startte en als ik mijn weegschaal mag geloven draagt het ook bij aan de vetverbranding.

Zou ik hem nog een keer doen? Het wordt niet mijn favoriet, maar het blijft zeker een uitdaging!

Februari Challenge

Deze staat in het teken van de kuiten en de “core” . Dus eigenlijk 2 challenges, maar die van de kuiten is “gedurende de dag” dus daar heb ik in mijn MM niet veel aan. Die tijd besteden we dan maar aan de goede oude plank, overal goed voor.

Calves of steel oftewel stalen kuiten

Aangezien ik sinds kort de gelukkige bezitter ben van een zit-sta tafel, kan ik deze challenge mooi combineren en tijdens het staan ook even de kuiten laten werken.
Stalen kuiten, wie wil dat nou niet? Ook een reden om nog iets meer achter mijn bureau te bewegen.

Planken

De andere challenge die ik wel gedurende mijn Miracle Morning kan en ga uitvoeren is de plank. Hoewel het een statische uitvoering is, ben je wel je hele core (buik, rug, benen) aan het trainen. Dus een heel goede oefening voor een superstrak lichaam (is de theorie 🙂 )

Volg mijn challenges op mijn Pinterest board:

Commentaar of een vraag, laat het achter (je).

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.